Cesta ven - příběh dvou kamarádů

"V jednom velkoměstě žili spolu dva nejlepší kamarádi. Brzo ráno se jeden rozhodl jít si zaběhat a cestou zpět se zastavit pro snídani. Myšlenka dobré snídaně ho natolik nadchla, že si při běhu nevšiml před pekárnou hluboké rozkopané díry, do které spadl. Chvíli trvalo, než se probral a uvědomil si kde je a co se stalo. Noha zlomená, díra hluboká. Začal křičet o pomoc. Dlouho nikdo nešel, když najednou se nad díru ohnul člověk. Kamarád zvolal: "Prosím pomozte mi!" Muž si poklekl a pravil: "Ano já ti můžu pomoci, jsem lékař." Napsal na papír doporučenku na vyšetření a hodil ji dolů na dno díry. Kamarád se nechápavě díval na papír, zvedl oči vzhůru a lékař už byl pryč. Znovu tedy začal volat o pomoc a přeci jen někoho přivolal. Nad dírou se tyčil další muž. Kamarád opět zvolal: "Prosím pomozte mi!" I tento muž si poklekl a pravil: "Ano já ti mohu pomoci. Jsem kněz." V tu chvíli mu napsal na papír modlitbu a spustil dolů. Kamarád se slzami v očích se táže, jak mu může tohle pomoci. Chce nahoru ven a ne se modlit. Zoufalý volá z posledních sil. Najednou se nad dírou objevil jeho nejlepší kamarád. Ten dole zajásal: "Prosím pomoz mi, vytáhni mě!" Kamarád seskočil dolů do díry. Zraněný přítel na něj nevěřícně kouká, co to má znamenat a začne nadávat a křičet, jak mu chce tady dole pomoci?! Jeho nejlepší přítel se na něj podívá, podá mu ruku a praví: "Já, já jsem tady dole už byl a znám cestu ven." (neznámý autor)

i já už znám cestu ven...

 

LenkaX